24 februari 2014

053. Hiss & Diss – Musik och 054. 5 låtar du rekommenderar


 


Veckans tema:musik

Nu blev det lite uppsamlingsheat, för förra veckans utmaning:



053. Hiss & Diss – Musik

Diss
Ja, jag gillar det mesta i musikväg och Mellon i synnerhet……men när jag lyssnade på sista deltävlingen i Mellon så var det diss i kvadrat!!! Det enda bidraget som dög var Alcazar. De levererar som vanligt. Resten var……nä, vi lämnar det.

Hiss
Ge mig något av Mozart, spelar ingen roll vad, så är jag lycklig.


054. 5 låtar du rekommenderar

Jag fortsätter på Mellospåret, för annars blir det alldeles för spretigt med tanke på min breda musiksmak. 

  • ”Euphoria” med Loreen. Vinnare av både Mellon ESC 2012.
  • ”Stad i ljus” med Tommy Körberg, 1988.
  • ”Lane Moje” med Zeljko Joksimovic, tvåa i ESC 2004.
  • Poupée De Cire, Poupée De Son” med France Gall, vinnare av ESC 1965.
  • ”Insieme:1992”, med Toto Cutugno, vinnare av ESC 1990.  


Läs mer om Bloggutmaning365.   

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...