23 september 2014

Bloggutmaning365 vecka 39 NAMN


Hur kom du på ditt bloggnamn?
I min första blogg så hade jag ett helt annat alias, men det passade inte när jag skulle starta upp den nya bloggen.

Det blev Margarita för mitt andra namn är Margareta och Margarithas är min favvodrink! Vita betyder liv på latin. Tada! Vita_margarita!

Min favvisdrink!
Har du någon gång i livet velat ha ett annat förnamn än det du har och i så fall vilket?
Från det jag började första klass så har det alltid funnits någon mer än jag som hetat Eva. Ibland blev jag kallad Margareta (mitt andra namn), men för det mesta var det total förvirring. DÅ hade det varit bra att heta någonting mindre vanligt (då).

Eva 1: Eva Mendes, ursnygg bra skådis


Är det viktigt för dig att kvinnan tar mannens efternamn när man gifter sig?
Absolut inte. Alla gör som de vill. Båda behåller, tar kvinnans/mannens efternamn, tar ett helt nytt. Finns många val. Själv har jag dubbelnamn, då jag ville behålla mitt födelsenamn eftersom det är ovanligt.

Men jag är inte avundsjuk på de som ska släktforska i framtiden………..

Eva 2: Eva Green
Om man fick döpa barn till vad man ville och ingen skulle bli mobbad för sitt namn, finns det något ord (som inte är ett namn idag) du tycker är så fint att du skulle kunna överväga att ge det som namn till ett barn?
Tål att tänka på…har lite svårt med Månstråle...typ...

Länka en person som har ett snyggt namn
Bella Linde.......hur vackert som helst och en mycket smart tjej.

Hiss & Diss - Ditt namn
Som jag nämnde tidigare, MÅNGA i min generation heter Eva. Bara på min avdelning på arbetet är vi tre (!).
Men det är kort och internationellt, inte en tillstymmelse till ÅÄÖ.

Eva 3: First Lady

5 annorlunda namn du tycker är fina
Juno, Ebba (inte ovanligt, men min älskade farmors namn), Aurora, Alvar och slutligen Edward (också ett släktnamn).

Ps. Alla bilderfrån Pinterest. Ds 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...