4 november 2014

Bloggutmaning365 vecka 45 Random


Vad tycker du om Sveriges nya pronomen "hen"?
Mycket bra när man inte vill könsbestämma.

Källa Wikipedia

Har du träffat någon kändis?
Ja. Ingen nämnd och ingen glömd.

Var det bättre förr?
JA:
Den digitala världen lägger ett filter mellan människor. I ställer för att ringa eller träffas på riktigt så mailar/messar/facebookar/instagrammar/twittra (puh!!) man.
Människan var inte utsatt för så mycket förorening och då pratar jag både gifter och det digitala.
Livet levdes långsammare.

NEJ:
Jag skulle inte vilja varit sjuk för 100 år sedan. Trots den allt sämre vården för oss vanliga dödliga utan pengar, så finns det hjälp till slut.
Det var slitsammare förr. Man levde inte så länge.
Sämre hälsa gement.

Källa Pinterest

Om någon berättar något i förtroende för dig, kan den personen vara säker på att du inte sprider det vidare till någon?
Ja, verkligen.

Länka ett inlägg någon annan skrivit nyligen som du tyckte var bra på något sätt
Jenny Strömstedts krönika om att publicera sexbilder/-filmer. Läs!!


Hiss & Diss - Den här 365dagarsutmaningen
Hiss: har varit bra då man har givna ämnen att skriva om och det har triggat minnen, vilket varit både kul och mindre kul…
Diss: först skrev jag varje dag, men det blev för pressat. Nu lägger jag upp ett samlat inlägg en gång i veckan och det är mycket bättre.


5 stunder då du känt dig bra under vecka 45
Ja, nu är den ju inte riktigt slut ännu, men några stunder har det varit och några kommer det att bli:
  1. Vi har frukost på jobbet varje tisdag. I dag var det min tur. Det är lika trevligt varje vecka att sätta sig ner tillsammans. Ett tips till er alla som behöver muntra upp jobbvardagen.
  2. Umgås med min familj, alltid.
  3. På lördag ska jag göra Stockholm med min dotter.
  4. Julen börjar smyga sig på....
  5. Installationen av vår nya kamin har kommit en bit på väg.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...