24 november 2014

Bloggutmaning365 vecka 48 - INFÖR JULEN

Så till ett favoritämne, Julen. 

Brukar du köpa / få / vilja ha någon slags julkalender?
Nej, inte i papper. (Fast i år har jag gjort det!) Däremot brukar jag följa digitala julkalendrar på nätet, av alla de sorter.

Ibland köper jag till barna, trots att de är vuxna ;-)

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Jag köper på mig hela året runt, så fort jag hittar något intressant eller ett fynd.

Vilka är dina känslor inför julen?
Underbart, underbart och underbart. Är en julaholic av stora mått!



Om du sätter upp adventsljusstakarna idag, blir du först på din gata då eller har fler startat julen redan?
Jag brukar faktiskt inte vara först, trots att jag är en julgalning.

Fast i helgen så sattes adventsgranen upp, utomhus, och fick sina ljus. Underbart i denna mörka november.

Länka en juldekoration du gärna skulle vilja ha hemma

En mysig skylt från Pottery Barns, vore inte fel. Och texten är ju från en favoritjulsång, just "It´s the most wonderful time of the year". (...och det är det ju.)





Hiss & Diss - Inför julen
Diss: Jäkten, svarar jag som många andra. Fast jag har blivit så mycket bättre på det.
Att hitta den rätta klappen och den behöver inte vara dyr.

..och här ligger några under granen (ja, jag vet, inte så vacker) julen 2011.

Hiss: Älskar ALLT som har med julen att göra. PUNKT.
Att hitta den rätta klappen. Ja, jag vet, stod på disslistan, men det kan vara lika stressande som roligt.

5 saker som står högst upp på din önskelista
Vit jul

Utsikt från verandan några jular sedan, MYCKET snö (och istappar)

Fira med familjen.
Att alla mår bra och är friska.
…sedan så behöver jag ha nya handskar och några nya deckare sitter aldrig fel.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...