17 december 2014

Julprasslet 17 december Julböcker

...och när man läst klart kan man göra julgranar
Jag har alltid varit en läsare, ända sen jag lärde mig läsa. Innan dess så läste mina föräldrar för mig, precis som jag har gjort för mina barn.



Böcker med julmotiv finns det en hel del, speciellt barnböcker. Astrid Lindgrens böcker på längden och tvären, det tröttnar man aldrig på. ”Jul i Bullerbyn” läste jag flitigt för mina barn när de var små.


”Kajsa Kavat”, både bok och film.


Madickens” jular såg barnen mest på TV. Fortfarande underbar.
Ilon Wiklands underbara illustrationer
Nyare böcker om julen:
"Jul i Stora Skogen" Åke Stark.

Mer om innehållet

Vad läser du i jul?

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...