23 augusti 2015

Augustitider och höga höjder


Augustitider.
Värmen vilar kvar och altandörren får stå öppen.
Fika, lunch och middag intas ute. Mornarna är dock lite för kyliga för frukost ute (om man inte vill ha vinterjackan på).
Underbart är ordet.

 
Det blommar som aldrig förr....fast inte så mycket hos mig(hon med svarta fingrar, ni vet). Men det som blommar är jag desto gladare över.

Klätterrosen väller över alla kanter och remonterar hela sommaren. Den är inte bara vacker den doftar underbart också. Dubbel glädje.
 




Inomhus så trivs fikonträdet förträffligt innanför altandörrarna, i solskenet. (Vågar INTE ta ut den.) Små fikon är på väg. Vågar man smaka sedan?


Foto: vita_margarita

Lingonen börjar mogna. Jag är ju ingen bärplockare direkt, men det här är ju hur enkelt som helst...
Foto: vita_margarita

 
Ljungen är också på gång.

Foto: vita_margarita


...och mannen befinner sig i högan sky och byter de, något föråldrade, nockpannorna. Jag vågar knappt titta där kan kryper på taket, höjdrädd som jag är.

Foto: vita_margarita

Nu är söndagen snart över och i morgon börjar en ny oxvecka. Nya tag, nya uppgifter.

Källa: Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...