25 november 2009

Luftvägsinfektion...


...feber, ont i kroppen och fru doktorn sjukskrev mig veckan ut och sa att ta det mycket lugnt. "Vila, mycket vätska och Alvedon". (Fick även en "hästmedicin" för hostkraxet.) Inge Kul är alltså på besök. Jag VILL INTE vara sjuk. Face facts och ta hand om sig, är vad som gäller.

Det är första advent på söndag och jag har inte förberett någonting (förutom en adventsstake som stått klar sedan ett par veckor) pga att jag är sjuk. *Morr* Jag som älskar att pyssla. Men, men, man blir väl frisk snart...och då ska vi hämta en adventsgran och ställa upp och ljussätta. Mysigt.

Nu ska jag gå och lägga mig igen...orken är nada...

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...