8 januari 2015

Bits and pieces from 2014 del 3

Sista delen i återblicken på 2014.

Så var det dags för hösten att göra entré. Så här i efterhand kan konstateras att den blev lång och mycket mycket mörk. Hua.

SEPTEMBER
Mannen och undertecknad firade 30-årig bröllopsdag. Det är verkligen någonting att fira!


Från bröllopsfesten, jacketen har åkt av.
September avslutades med att vi var hejaklack för dottern och S när de sprang Lidingöloppet, och därmed fullbordade sin Klassiker. Well done, indeed!!


Kära svärmor och mannen tar igen sig i väntan på dottern. Andra fick svettas denna dag ;-)
OKTOBER
Plocka rönnbär och sätta i en gammal kopparkruka är aldrig fel. Får representera det bästa med hösten.



Svampkunnig är jag inte, men det här vet jag vad det är: (Giftig, men vacker)

Sonen fick äntligen sin efterlängtade semester och tillbringade den på Hawaii. Välförtjänt på alla sätt!

Mannen och jag gick på Orups "Viva la Pop" på Hamburger Börs, som en del av vårt 30-årsfirande. Det var hur bra som helst! Vi njöt i fulla drag.



NOVEMBER
den MÖRKA hösten fortsatte. Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Määään, så är det när man bor i detta nordiska land. Fast lite snö? Inte det. OK.

Naturligtvis så skulle det julstädas. Svärmor tog sig an kristallkronan. Tag ett paraply, spruta med kristallrent, låt det verka och rinna av, torka sedan. Resultatet blir skinande rent!



November avslutades med
 1) första advent och då började jag min nedräkning mot julafton. Varje dag Julprasslade jag, från och med första advent, så skrev jag ett inlägg per dag relaterat till julen och
 2) ett härligt julbord på Bockholmen tillsammans med hela familjen. Vi blev bjudna av dottern och hennes sambo.


DECEMBER
Äntligen så fick vi alla tända våra ljusslingor, utomhusgranar och stjärnor. Allt sammantaget gjorde det mörka lite ljusare och mer lätt att uthärda.

Dottern bjöd på lunch på "Ulla Winblad" och en eftermiddag på ABBA-museét. Hur kul som helst! Sedan är det alltid trevligt att umgås med våra barn.



Sedan klev dagarna på i en rasande fart och så kom julen. Den firades hemma (julafton) och hos dottern och hennes sambo (juldagen). Jag blev bortskämd med mycket fina klappar.




Sonen fyller år den 30 december så tårta och fika är ju alltid välkommet ;-)


Det är bra att ha hjälp med paketöppningen....
Årets sista timmar firade vi tillsammans med goda vänner. Mat, prat, vin och lite fyrverkeri. Ett mycket mysigt slut på 2014.


2014 har varit ett avigt år, ett svårt år och svårt att greppa. Jag siktar på ett bättre 2015, mycket går att förbättra, tro mig... 

Jag avslutar tillbakablicken med att se det underbara. Jag har mycket att vara tacksam för: underbara barn, en underbar make, en underbar familj med nytillkomna medlemmar, fina vänner och jag har fått vara relativt frisk. 



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...