22 december 2019

Bara att ge sig, julafton om två dagar

Hua, vad december har gått snabbt förbi. Fast det brukar den ju göra, så varför ska jag klaga.

Har tagit de lugnt, hunnit med det mesta, trots att jag aldrig någonsin varit så sen med förberedelser. Kan det vara så att jag lugnat ner farten när jag nu är pangshis? Tror nog det. Men ska jag vara ärlig så har jag känt mig stressad ibland. Dumt. Det som inte hinns, hinns inte. Gammalt ordspråk här hemma.

Vi ska fira hos min dotter. Ända fram tills nu har de varit sjuka, så vi håller tummarna  att friskheten nu håller i sig. Förra julen var jag sjuk och fick stanna hemma. Inte kul alls...

Idag ska jag handla några småsaker, sedan blir det pyssel hemma med matlagning och lite annat...

...och nedan det som verkligen är viktigt.




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...