6 maj 2011

ESC Personlig poängsättning 4

Så har sista programmet "Inför Eurovision" visats och vad tyckte jag?

Rumänien: "nu klappar vi allihopa"-låten var helt ok ur den synvinkeln. Lättlyssnad.

Estlands "Rockefeller Street" var ett sammelsurium och jag förstår inte att den är högt tippad. Är det en trend att låtmakarna ska blanda in så många stilar som helst att man inte orkar lyssna alls? 

Vitrysslands propagandalåt smakade unket. Nationalism i snygg låtförpackning är ändå nationalism.Får rysningar av fel sort....

Lettland: ja vad var det nu...redan glömd...

Danmarks totala stöld av en av mina absoluta favoritlåtar var....bra. Ahhh, jag måste medge det, men så var originalet suveränt :-)

Irlands "Lipstick" är en av mina favoriter. Så kul, så medryckande.

Frankrike tar det på allvar detta år och skickar en fem + enligt mig. Amaury Vassili sjunger som en gud och det här är precis min cup of tea. 

Italiens jazzlåt började -1 för mig men tog sig och blev ett härlig Hollywoodnummer. 

UK skickar boybandet Blue och det är mycket bra. Älskar artister som kan SJUNGA. (Se Frankrike.) Får fyra vita tubsockor från 90-talet.

Tyskland ger mig ångest. Älskar lenas röst. Unik och underbar, men låten...hallå, någon som har hittat låten??
Spanien skulle skickat Sylvia Vrethammar "Viva Espana" istället. Den är SÅ mycket bättre.




...och snart är det dags.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...