21 maj 2011

Livet är gott

Min svärmor har några år bjudit mig på lunch istället för att köpa en present. Mycket trevligt alternativ, tycker jag. 

I går var det dags. Vi hade en mysig dag i solskenet. (Just det, solen och sommaren visade sig. Fem + till det. ) Vi strövade i Stockholms city och tittade mer på folk än i affärer. I Kungsträdgården var det fullt av (lunchlediga-) människor. Det var härligt att se alla glada soldyrkare. Vi svenskar slänger oss ut på uteserveringar och altaner så fort solen visar sig och är det så konstigt? Speciellt inte efter den ohemuliga vinter vi haft. Då VILL kroppen verkligen ha d-vitaminer en masse. 

Sedan blev det lunch på Vickan, anrika Victoria. En underbar röding med färskpotatis. (Fisk ÄR min mat, så är det bara.) Mycket prat om nutid och dåtid. 

Sedan gick vi en sväng i Kungsan igen och hade sån tur att vi fick se Lill Lindfors uppträda på stora scenen. Vilket proffs! En av mina favoriter. 

På hemvägen köpte vi på oss några delikata italienska kakor. (Det var fullt med stånd runt Sergels Torg, som sålde mat från all världens hörn.) Dessa avnjöts sedan med en kopp kaffe, på kära svärmors balkong. Härlig avslutning på en härlig dag. Tack, kära D. Vi har tur som har dig.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...