10 mars 2012

Hur kommer det sig...

...att nu när jag är arbetslös så har jag så lite tid över. 

Nr1 är jobbsökande. Tar MYCKET tid.

Nr 2 är allt som man inte hunnit med. Tar MYCKET tid. Allt från rensande i papper, rensande i allt möjligt som ligger och tittar snett på mig/oss, planeringar, såga ner träd och elda ris.....o.s.v. Det är som om "nu j....r ska jag göra allt medan jag har tid, för sedan kommer jag inte att ha tid".

Så antingen så får jag ett extremt välordnat och rent hem att vara arbetslös i eller så får jag komma hem till ett extremt välordnat och rent hem efter det nya jobbet. Röstar på det senare...

Källa

Källa: (som hittade det på Pinterest)
Transl.: Unimployed = so much to do....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...