3 december 2012

I går kväll körde jag upp till Östhammar för veckans arbete. 
Det var bedövande vackert. Snön låg på alla träd och hela naturen var gnistrande vit. Det var första advent och det märktes. Ljusstakar i fönstren, upplysta granar och diverse ljusinstallationer. Jag kändes som om jag befann mig i nattlandskapet ur Viktor Rydbergs "Tomten". "Midvinternattens köld är hård,  stjärnorna gnistra och glimma......."


Men det är kallt. Just nu visar termometern på -17. Brrr. Men det är bara att klä på sig (den gamla dunkappan har gjort comeback) och stoppa fötterna i varmaste stövlarna.

I dag ska jag göra en lite julraid i Östhammar. Några små julklappar ska inhandlas. Stand in för Tomten, nu vet ;-)


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...