12 december 2012

Vad önskar jag mig i jul?

Den här julen är annorlunda

Jag veckopendlar och bor hemifrån i veckorna. Det innebär att en hel del är annorlunda. Jag kan inte fixa och dekorera hemma när jag känner för det, utan det får bli på helgerna. men det går det med, tro mig. I helgen åker resten av pyntet fram. Jag brukar nämligen ta det pö om pö.

Jag bor, i veckorna, på ett ställe där det är långt till spontanshopping. Ska man shoppa så blir det Uppsala, Östhammar har inte ett stort utbud. Inte elakt sagt, så är det bara.... Men att åka till Uppsala efter jobbet är utanför min ork. Vad göra? Det blir Norrtälje på helgerna och, prisa nätet, webshopping. Räddningen för alla på vischan. Allt finns inom ett klicks avstånd :-)

Vad önskar jag mig? En lugn jul med mina nära och kära. Är man borta från de sina uppskattar man dem så än mer, så det blir min önskan i jul

Sedan finns det annat som jag skulle önska för alla, men det har Foster och Thomson-Jenner beskrivit i julsången "My Grown Up Christmas list" så mycket bättre än jag kan beskriva:

No more lives torn apart
That wars would never start
And time would heal all hearts
And everyone would have a friend
And right would always win
And love would never end

This is my grown up christmas list
Den mest berömda inspelningen är nog Kelly Clarkson:s:



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...