12 maj 2013

Happy Happy



En speciell dag randas i dag, nämligen min födelsedag. 

Förra årets tårta
 
Ett år äldre blir undertecknad och hur känns det? Nja, nästa år är det jämt och den siffran känns mindre kul. Nästa år är man gammal. 

Vänta, vänta nu! Det är väl hur man känner sig? Ok, då känns jag gammal redan nu…. Det är verkligen dags att ta hand om mig för att fira många år till.

Då kanske man ska göra det och inte bara snacka…. Det var ett slag under bältet. Men du har ju rätt. Dags att lägga upp en plan.

Det senaste året har det hänt mycket. Senaste födelsedagen var jag arbetslös, men det gick över ;.) Sista juli började jag jobba i Östhammar och började veckopendla. Jag har fått ett arbete som jag verkligen trivs med. Utvecklande och utmanande. Jag har trevliga kollegor och det är så viktigt. Veckopendlingen är en utmaning, men en förutsättning för att jag ska orka. Det är för långt för mig att pendla varje dag. Annars har det hänt en del, både för mina kära och för vänner, ingen nämnd och ingen glömd.

Just nu sitter jag och äter frukost på ön, tittar ut över havet som är alldeles stilla. Det är så vackert och livet är gott. Senare i dag kommer våra barn ut för att äta födelsedagslunch. Mysigt!


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...