15 maj 2013

Så var det dags för den första deltävlingen i ESC. Överlag var det trååååkigt, många bidrag var bra, men ingenting att skriva hem om. Mina favoriter var Belgien, Irland och NL. Det stod ut,bra sångare och catchiga låtar.

Däremot var Petra Mede verkligen någon att skriva hem om. Proffsig ut i fingerspetsarna. Jag är först att erkänna att jag hade fel angående Petra :-) Jag hade nog räknat med mer skoj, men det dyker nog upp....





Men, men, mellanakten...ta in ett danskompani och lite nyskriven musik. Har vi sett det, eller har vi sett förr? Kom med någonting annat, snälla.


Här är mina tankar och åsikter:



  1. Austria: Natália Kelly – Shine Sömnigt….
  2. Estonia: Birgit - Et Uus Saaks Alguse Vackert, men hört det förr
  3. Slovenia: Hannah - Straight Into Love Nja, vad säger man. Tråkigt.
  4. Croatia: Klapa s mora – Mižerja Jag är svag för stämsäng. Jag är svag för etniska klanger. Så är det så en 8 blir det.
  5. Denmark: Emmelie de Forest - Only Teardrops En flöjt, en bra låt, en 7 tar jag till.
  6. Russia: Dina Garipova - What If ”Så ger vi varandra handen och sjunger We shall overcome” i rysk verison.
  7. Ukraine: Zlata Ognevich – Gravity En riktig ESC-däng, gillar den…7 poäng.
  8. The Netherlands: Anouk – Birds  Vilken röst!!En klar 10!
  9. Montenegro: Who See – Igranka  Kisspaus…
  10. Lithuania: Andrius Pojavis – Something  Han är söt, men låten är intetsägande.
  11. Belarus: Alyona Lanskaya – Solayoh Catchy, men det är allt…sedan kan hon inte sjunga.
  12. Moldova: Aliona Moon - O Mie…det kan den här damen. Men låten vet jag inte…Lite Mars Atacks över numret.
  13. Ireland: Ryan Dolan - Only Love Survives Irländarna kan dom! 10 p.
  14. Cyprus: Despina Olympiou - An Me Thimasai  Vackert, men tråkigt.
  15. Belgium: Roberto Bellarosa - Love Kills Me like!!!
  16. Serbia: Moje 3 - Ljubav Je Svuda  Serbien får alltid höga poäng av mig…oavsett ;-)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...