11 maj 2013

Fyra dagar ledigt



Fyra dagar ledigt. Jag är en lyckans ost. Varför? Jo, det är skönt att vara ledigt lite mer än en helg, men vilken ledighet. Sommaren har kommit! Den bakade ihop sig med våren och brakade löst i full ornat. Det gröna exploderade på två dagar och blommorna ska vi inte tala om….

När tärnorna sitter på badstegen är det sommar

Vi är ute på lantstället, ön, och har vi det bra eller har vi det bra? Vi har det underbart. Havet glittrar, björkarnas skira lövverk är fantastiskt, blommorna slåss om utrymmet och jag krattar för glatta livet. Det är första gången vi är ute efter att isen försvunnit och det är dags att göra vår/sommarfint.

Ett glas rosé på bryggan....
 
I torsdags hade vi glädjen av att ha Helene och Arne här ute över dagen. Vi bara njöt av det goda vädret, den grillade maten avnjöts på bryggan ackompanjerat av ett (*harkel*) glas rosé. Livet är gott.

Kycklingsspett på grillen


I dag fortsätter jag kratta. Sedan blir det lite uppsnyggning inomhus för i morgon blir det fest. Jepp, undertecknad blir ett år äldre. Hur gick det till? Nåväl. I morgon kommer hela familjen att vara samlad. Det är en bra födelsedagspresent.




Några mörka moln var det ju, men bara några

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...