20 juli 2014

Uppsamlingsheat Bloggutmaning365 vecka 27 och 28

VECKA 27 - FÖDELSEDAG

Längtar du tills du fyller år?
Jag längtar inte efter att bli äldre. Men det är alltid trevligt att ställa till fest, samla sina nära och kära, och då kan en födelsedag vara en god orsak.

Är du nöjd med den månad du är född i?
Jag är född i vårmånaden maj. Det är för det mesta varm och vårigt, så jag är nöjd. Kan man sedan sitta utomhus är jag ännu nöjdare.

Hur brukar du fira din födelsedag?
Med familjen. Lunch eller middag, beroende på omständigheterna.
Är det jämt blir det större hallabalo.



Om du inte fick några paket på din födelsedag, hur skulle du känna då?
Får jag bara samla familjen så är jag väldigt nöjd.

Länka något du vill ha i födelsedagspresent
Smycken från Edblad är aldrig fel. Senaste födelsedagen fick jag örhängen från sonen och halsband från dotter och svärson, allt från Edblad.

Hiss & Diss – Födelsedagar
Ja, man blir ju äldre, med allt vad det innebär när man passerat livets middagshöjd. Man blir förhoppningsvis klokare, men kroppen börjar säga till i olika sammanhang.



5 godsaker du brukar bjuda på din födelsedag
Numera så blir det inte så mycket tårta, den söta varianten, men ofta en smörgåstårta. Annars blir det ofta något nytt recept.

VECKA 28 – SOMMAR

Bryr du dig om hur du ser ut i badkläder?
Ha ha,det gör jag, så är det ju, inget att hymla om. Jag är ju underlång så jag visar mig inte hur som helst i badkläder.

Har du någon semester i sommar?
Fyra veckor, sista dagen i dag. Har varit underbart.

Hur varmt måste det vara i vattnet för att du ska bada?
Det bör vara över 20 för att undertecknad ska nedsänka sin lekamen i havet.
Har med tiden blivit en badkruka…

Badkläder på tork
Om du fick spendera alla tre sommarmånaderna precis som du ville, vad skulle du göra?
Den mesta tiden skulle jag tillbringa på vårt underbara lantställe på ön. Resten skulle jag besöka alla de platser i vårt avlånga land som jag missa, t.ex. Österlen.

Något riktigt somrigt du gillar
När våra jordgubbar är mogna och vi kan äta dem med ovispad grädde. Underbart gott och somrigt!



Hiss & Diss – Sommaren
Dissen skulle ju vara att den är alldeles för kort kontra längden på semestern….
Sedan så är ju inte alltid vädret optimalt, för kallt för ofta.

Hissen är de underbara varma ljusa kvällarna. Mumma för en vintertrött själ.

5 ställen du ofta besöker på sommaren
Vår ö
Någon bra badklippa i skärgården
Bakluckan
Norrtälje

Öregrund

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...