23 juni 2008

Midsommar & krokodiltårar

Så går en midsommar ifrån mitt liv och kommer aldrig mer...och det är helt ok. Repriser brukar inte vara lika, kännas lika fräscha, som originalet. Midsommaren har varit bra, två mycket korta regnskurar, resten sol, familjen och goda vänner omkring mig, god mat, stångresning. Det har även varit heta diskussioner öga mot öga, om väsentliga ting. En helg som livet: ömsom vin, ömsom vatten, men mest vin…

Sedan går ju livet utanför vidare. ”Stasilagen” röstades igenom. Jag trodde ju att han som grät i riksdagen skulle göra skillnad, men det visade sig vara krokodiltårar. Så lättrodd är jag, eller tror jag för mycket på den goda viljan? Nääääääää, det kan väl inte vara möjligt.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...