28 november 2008

Jag skrev häromdagen om den MYCKNA (40 cm hos oss!) snön som hade fallit. Nu är det 6 grader varmt (!) och all snö försvinner i en rasande fart! Här är det snabba svängar (som slalomåkaren sa). Lite ledsen är jag, jag trodde nog att snön skulle få vara kvar. Föredrar verkligen snövinter framför barmarksdito.

Så till någonting helt annat... Läser tidningarna och ser på tv:n om oroligheterna i Thailand och funderar hur det ska bli i februari. Det är meningen att vi då ska åka till Hua Hin på två veckors semester. Jag hoppas innerligt att det blir så. Om jag har förstått allt rätt är det medelklassen, som förlorat många av sina privilegier, som ockuperar flygplatsen. Den fattigaste står på regeringens sida. Tyvärr är jag inte så informerad som jag borde vara. Tänker dock ta red apå lite mer. Det skadar ALDRIG att vara informerad.

Vi ska glöggsamling i helgen med våra vänner så nu blir det inte bloggat i helgen.

Må så gott alla och en trevlig första advent!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det trist att snön smälter bort. Vi fick också ordentligt med snö och ordentligt med minusgrader några dagar men nu är det bara blaskigt ute.
Trist!
=(

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...