9 december 2008

För att vara en jultokig/christmaholic så har jag berört julen väldigt lite. Jag har inte blivit mindre jultokig, inte alls, men det här året har det varit mycket att göra och undertecknad har varit väldigt trött. Men, inför första advent har jag dock pyntat hemma, i vanlig stil. Eller? Måste gör adventinventering...
  • Adventsstake i köket...check
  • Julgardiner i köket...check
  • Stjärnor i fönstren...check
  • Adventsgran med ljus utanför köksfönstret...check
  • Krans på ytterdörren...check
  • Julbaket (fryses in)...check
  • Pepparkakshus...där sprack det!

Jag hann inte med att fixa pepparkakshus till första advent, som jag brukar. Försökte baka eget, men i år var det INGE BRA på besök. (Har ni träffat honom ni också?) Degen blev för tjock och när jag skulle dekorera sprack ena hustaket. Strutarna med kristyr sprack (båda!), så jag fick bre (!) på glasyren och dekorera.... Nåväl, jag tänker sätta ihop det som blev kvar i kväll. Det blir ett nytt stuk på arkitekturen, kan man säga.

På tal om arkitektur och jul, har ni sett bilder på (eller sett irl) den ofantliga granen som står på Rockefeller Plaza i NY? Den tänds första advent och är en grandios historia. Själv har jag haft lycka att se den i verkligheten, omgiven av trumpetande änglar. Det var maffigt. Granen utanför mitt fönster bleknar lite i jämförelse...men vadå! Den är vår! Må så gott och stressa inte ihjäl er.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...