12 december 2009

Så var det lördag!

Det går fort nu, sa formel1föraren. Redan lördag och i morgon är det tredje advent. Uj.

Vad har timat? Jag har varit på kurs onsdag och torsdag, i Hägersten. Eftersom jag bor i Roslagen så var det kööööööööö på morgonen och kööööööööö hem igen. Hua, det var som att uppleva gamla tider då jag jobbade i Stockholm och pendlade. Mesta tiden tillbringade man i bilen. Känns inte bra, tycker jag.
Klimatkonferens någon? Skulle man åka kollektivt skulle det ta fyra (4!!!) och det är därför man åker bil. Fixa en fungerande kollektivtrafik så ska ni se på andra bullar. Kursen? Mycket bra lärare och mycket trevliga kurskamrater. Tiopoängare.

Min svärmor och undertecknad besökte Gamla Stans julmarknad, på Stortorget, i går. Trevligt och mysigt. Jag handlade inget tingeltangel utan koncentrerade mig på diverse matprodukter till julbordet. Det blev getost, bröd från Härjedalen och kalkonkorv. Ska bli kul att servera det på julbordet.

Efter Stortorget så åt vi en god lunch i Gamla Stan och promenerade till Sergels Torg, där vi tog tunnelbanan hem till Solna. Vi avslutade dagen med en fika i köket. Mysig dag!

I kväll är det julmiddag med jobbet, men först blir det diverse julstök. Bl.a. ska pepparkakshuset dekoreras.

Må så gott och strunta i julstressen!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...