13 december 2009

Tredje advent presenterar Lucia

Så är det tredje advent OCH Lucia.Jag har tänt det tredje ljuset och mannen och jag tittade på Luciafirandet på TV. Mys i tvsoffan med fika och pepparkaka. Fint program i år, från Växjö, med varierad ny och gammal musik.

Jag kommer i håg när barnen var små. Det var lussefirande hos dagmamman, i skolan (1-9:an) och på gymnasiet. Det skulla fixas linnen/tomtedräkt/pepparkaksgubbedräkt/sockerbagaredräkt beroende typen av firande. Alltid lika gulligt. Men bästa minnet är när de lussade för sin mormor och morfar. Mycket uppskattat.

Ha en trevlig
tredje advent och Lucia!















Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...