8 september 2012

Lööööördag

Så var jag på plats hemma-hemma. Solen lyser utanför mitt köksfönster och jag sitter vid frukostbordet och njuter av stillheten. 

Så här är det: även om jag gillar mitt jobb och det är helt OK att bo borta i veckorna så är det HÄRLIGT/SKÖNT att vara hemma över helgerna. Jag gillar mitt, något skamfilade, hem. 

Jag är en toffelkvinna. Ta på sig tofflorna (vi har inte det mest överlägsna värmen i huset. Nog om det) och rassla runt, fixa, pula, laga mat....ha det bra helt enkelt. 

I dag ska jag hämta ut mina nya terminalbrillor. Jä. Hädanefter kan toffelkvinnan se bildskärmen lite bättre. Arbetsgivaren betalar. Tack. Optikern sa "..att nu kommer den besvärliga biten, den som tar längst tid, att hitta ett par bågar man trivs med" efter synundersökningen. Nä, så var det ju inte. Tredje paret satt som en smäck och kändes som jag. Inga långbänkar där inte. 

Sedan blir det ön....fixa och dona. Det blir bra. Hoppas ni har det lika bra.

Avsluta med lite ögonfröjd, några bilder från vår älskade skärgård....

Moraviken
Växlets Fyr

Furusundsleden

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...