18 februari 2013

Tillbaka på banan...

...nja, snarare i depån. 

Jag har varit sjuk en vecka, rejält sjuk. Feber, ont i kroppen, snuva, ont i halsen och en hosta från en mörkare trakter. Det sistnämnda har förmörkat nätterna och drivit iväg sömnen. Som om det inte räckte har jag haft och har fortfarande ont när jag hostar. Ingen fara, det är inte lunginflammation bara hederlig träningsvärk i bröst- och bukmuskler. Inte kul någonstans.

I morgon blir det jobba igen, fast dagen börjar med kurs på förmiddagen. Jag är långt ifrån alert, men det får gå. Det ursvenska bit-i-hopet räcker långt......
 
TjejVasans sträckning
 

Det blir en arbetsvecka på tre dagar, så det känns ju bra. Jag är ledig på fredag, då vi åker upp till Dalarna. På lördag ska vi heja fram dottern och hennes väninna i TjejVasan. (TjejVasan går från Oxberg till Mora, och är på 30 km.) Vi packar ner kobjällrorna, fika och har tankat ner Vasaloppsappen innan vi åker in till Mora. Appen håller reda på deltagarna, bara man vet startnumret. Pojkvännen jagar igenom Öppet Spår på söndagen. Vi stannar inte för målgång, men kan ju hålla reda på var han är och tiden. Behändigt. Hur det än går för våra deltagare ska det bli kul!



Någonstans står vi på lördag :-)


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...