20 maj 2013

.....och där gick dagarna.

Ja, jag tittade på delfinal 2 i ESC..........nja, inte hela. Tröttnade lite och var trött. Mest det första. Det är ett slätstruket år i år. Så är det. Men Petra var formidabel.

...och ja, jag tittade på finalen i ESC i lördags...hela. Ja, det var en värdig vinnare, fast jag hade hellre sett NL eller Belgien som vinnare och nej, det var inte ett fiasko för Sverige. "You" är en bra låt. Punkt. Men det räckte inte.

Nej, jag tittade inte när Tre Kronor blev världsmästare i ishockey. Tv:n är inte sig själv, så det blev att lyssna på radio. Saknade jag tv:n. Faktiskt inte. Men ohemuliskt kul var det att de vann och idag blev de firade i Kungsan, som sig bör!

Men för övrigt? 
Tillbringade helgen på ön.
Börja laga en gammal brygga.
Njöt av blommorna.
Hade det bra.
Nu är Adam helt utslagen. Magnifik!

Violerna tränger sig fram ur fjolårsgräset....

När vi lagade bryggan fick jag plocka sten för att procenta cementen...och plocka lite till...och lite till

Solen lyste (haha) med sin frånvaro, men det var skönt ändå
 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...