24 maj 2013

I går var en härlig dag...på jobbet. Vi hade friskvårdsdag, eller snarare eftermiddag. Tre av mina kollegor hade satt ihop ett program.

Vi har tur eftersom ett av de finaste bruken i Sverige ingår i min uppdragsgivares ägo. De har rustat upp och sköter om det väl, Formarks bruk. Har ni tillfälle så åk och titta.


Vi började med en rundtur i en del av byggnaderna. Vita villan blev en favorit. Ligger precis vid vattnet och har en air av forna dagar. Vi var flera som var beredda att lägga ett bud...Nya Herrgården går inte av för hackor den heller. Fantastiskt ställe.

Efter rundvandringen så var det dags för ett yogapass. En instruktör gav oss instruktioner medan vi låg på yogamattor i gräset. Vi hade tur, för just då så sprack himlen upp och solen värmde oss. Jag har aldrig yogat förut, det närmaste jag kommit är Thai Chi. Vad jag tyckte? Svårare än man kan tro. Det jag tar med mig från passet är andningsövningarna, mycket bra för att mota stressen. Ett mycket bra verktyg.

Eftermiddagen slutade i Nya Herrgården där vi blev bjudna på en hälsosam fikastund. 

Tack tjejer, för en jättefin eftermiddag!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...