24 oktober 2013

Vad hände med jiven?

Sitter och ser på SVT´s serie om dans och dansare och ikväll är det Lasse Kühler

Jag kastas ...*harkel*många år tillbaka i tiden, när jag gick på hans dansskola och dansade bugg och jive. Många gånger dansade jag med Lasse själv. Hur kul var inte det? Rätt svarat. Hur kul som helst :-)

Jag dansade mycket några år, både nytt och gammalt. Men vad hände sen? Jag träffade mannen, som, om sanningen ska fram, inte är så värst intresserad av att dansa. (Det roliga är att när han dansar under hot, på fester och dylikt, så dansar han riktigt bra. Förklara det den som kan..........) 

Sedan dök våra två ättelägg upp på banan och tiden att dansa krympte. Men när dottern blev lite äldre än bebis så blev det dans. Kan jag påverkat henne eller var det mormor som också var en dansare? Lätt att svara på det......... ;-)

Dansar jag nu? Nej. Jo, när ingen ser.

Lasse i yngre da´r

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...