20 november 2013

...och nu kan det få bli vinter

Varför? 
Mörkret har aldrig varit så novembermörkt som den här november. Det fullkomligen suger ur energin ur mig (och de flesta jag känner). Jag vill ha lite snö och 3-4 minus så den ligger kvar. Resultat? En ljusare tillvaro och julstämning. Det sistnämnda har lyst med sin frånvaro. Mycket udda med tanke på att jag, i vanliga fall, redan i början av november har ett snack med mig själv när det är ok att börja lyssna på julmusik.....
Just nu är det -3, men väderrapporten ser ju inte lovande ut:



Man kan riktigt se Gene Kelly dansa runt i vattenpussarna.... Grrr, jag vill ha snö.

Jag vill ha en röd sol som lyser mellan snötyngda granar. Som förra vintern (fast liiiiite mindre snö):

Bilden taget från verandafönstret hemma
Kung Bore! Dags att jobba.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...