19 november 2014

Bloggutmaning365 Vecka 47 Godsaker



Vad äter du på när du går på bio?
Något som inte prasslar, som smågodis i en oprasslig plastpåse. Undviker popcorn....smuligt. Fast hemma gillar jag det.

Gourmet Popcorn Recipes are the perfect addition to movie night! Pick up all the supplies you need at World Market!
Lite popcornsrecept

Har du någon regel om när onyttiga godsaker är tillåtet och inte?
Nej, fast jag borde ha det.

Både gott och vackert Källa Pinterest


Vad tycker du om lösgodis?
Alldeles för mycket, med tanke att det är onyttigt på alla sätt (och innehåller alldeles för mycket konstigheter).

Om du tänker på något nyttigt snacks som också är riktigt gott, vad tänker du på för snacks då?
Clementiner och fikon, både färska och torkade, är så gott.


...och så kan man doppa fikonen i choklad, ännu gottigare.

Tipsa om två saker som man kanske inte förväntar sig är goda tillsammans men som är det
Uttjatat, men salt och choklad är en match in heaven.
Bacon och torsk.

Hiss & Diss – Godsaker
Diss. Tyvärr allt för gott.
Hiss. Tyvärr allt för gott.

5 godsaker du äter minst en gång i månaden

Choklad * 5. Det är det enda godiset jag inte kan undvara. Ska möjligtvis vara saltlakrits…

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...