4 juli 2016

Dop i sommarens grönska

Så var det dags för Lillys, mitt barnbarn, att döpas. I Frötuna kyrkas församlingshem, invid kyrkan. Kyrkan ligger så vacker vid Kyrksjön väster om Norrtälje.


Församlingshemmet

Frötuna kyrka

Lilla fröken var mest avspänd av alla och somnade i sin mors armar. Hon vaknade dock till när det var dags att få vatten på sig, men det visade sig vara helt ok. När prästen, som var underbar, sedan sjöng för henne och välsignade henne så tittade hon bara storögt på honom. Sedan somnade hon åter i mammas famn.

Prästen Anders Skagerström sjunger för Lilly
Akten var så finstämd och vacker. Mormor (undertecknad) satt med tårar i ögonen av glädje och vördnad. Allt avslutades på ett fint sätt med Idas sommarvisa innan det var fika. (Farmor, jag och min dotter hade bakat allt själva.)

En mycket fin dag för en mycket fin liten flicka: Lilly Erika Viola 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...