4 augusti 2016

Långa listan - del tre

Så kommer det tre av långa listan.
Del ett finns här och del två hittar du här.


51. Gillar du att bo på hotell?
När det så behövs (är en hemmasittare). Älskar hotellfrukostar. Jag slipper fixa själv och så får man sitta läääääänge.

52. Vad läste du när du var yngre?
Allt. Kitty var favoriten, med Vi fem-böckerna på säker andraplats. (Har fortsatt med deckarläsandet i vuxen ålder.)


56. Hur ser höstens planer ut?
Jobba som vanligt. Träffa barnbarnet så mycket som möjligt. Träna.

57. Vad drömmer du om att göra de närmsta åren?
Att förverkliga i mina drömmar...

58. Är du lycklig?
I stunden är jag överlycklig. Har blivit duktigare på att njuta av allt underbart.

59. Tror du på evig kärlek?
Jag har varit gift i snart 32 år och vill fortsätta med det livet ut. Kärlek måste vårdas annars förtvinar den, allt annat är dumheter. Så vill du så finns evig kärlek.

Källa: pinterest
60. Har du gått igenom någon stor kris?
Ett antal. Svårt sjukt barn, kärlekskriser, arbetslöshet, varit svårt sjuk själv i flera perioder. Varje kris har ändrat mig, ibland till det bättre.

61. Är du en känslomänniska?
Jag är en HSP - Highly Sensitive Person. Innan jag förstod trodde jag att jag var ensam om att reagera så starkt på allt, men nu förstår jag att jag inte är ensam och accepterar.



62. Vill du ha fler barn?
To late. Nu är det barnbarn som gäller.

63. Hur tänkte du när ni bestämde barnens namn?
Jag hade ett par riktigt smaskiga 80-talsnamn på lut. Så här retrospektivt så är jag tacksam för att min man fick bestämma namn.

64. Hur länge har du bloggat?
I 10 år. Började blogga på Aftonbladet.

65. Hur bor du nu och hur bodde du innan?
Vi bor i en villa byggt 1979-80. Innan bodde jag i Solna i en etta.

66. Vill du bo någon annanstans?
Vi har pratat om att flytta, men när vi tittar på annat så är det allt för dyrt. Fast att bo med sjötomt permanent vore en dröm.

67. Är du beroende av något?
Kärlek…och möjligtvis choklad.



68. Vilken är din största last?
Kaffe. Choklad. Böcker.

69. Handling eller ord?
Definitivt handling.

70. Rödvin eller vitt vin?
Hellre rött. Men vitt går bra till fisk.

71. Vad ser du först hos en kille?
Ögonen och humorn. Att skratta tillsammans är viktigt.

72. Handlar du mycket begagnat?
Vi gör det ofta till familjen. Min man är duktig på att hitta bra saker till ett bra pris.

73. Spara eller slösa?
Nuförtiden spara.

74. Vad stör du dig mest på hos andra?
Människor som inte har någon slags empati. Att försöka sätta sig in i hur andra människor tänker och känner är en förutsättning för en bättre värld. Just nu ser vi vad fanatism kan ställa till med…

75. Är du ytlig?
Jag gillar det vackra, det estetiska. Men utan djup, utan en mening är ytan, bara tom.


76. Nämn minst tre ytliga saker du gör varje dag?
Att sminka sig är väl ytligt? Att välja vackra bekväma kläder som passar min personlighet är väl ytligt? Att bara njuta av vackra bilder, utan någon bildningstanke är väl ytligt? 

Ytlighet? Michael Kors underbara klänning

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...