21 april 2011

Att sätta punkt

I helgen så har min bror och jag, tillsammans med våra familjer, en loppis. Vi säljer ut våra föräldrar saker, de som vi inte behöver eller inte har plats för. 

Det är ett sätt att sätta punkt. Snart är deras saker skingrade. Inte för vinden, för de mest värdefulla (och nu talar jag inte om pengavärde) har vi tagit reda på. Efter den här helgen så sätter vi punkt för lösörets vara. 

Snart kommer min man och jag, som tagit över, restaurera huset och sedan sälja det. Då både min bror och jag har hus och sommarhus ( i olika former) så finns det inte plats för att äga ett hus till. Först var det  svårt att tänka på försäljning, men nu känns det bra. Någon annan får ha glädje av det gamla rödvita huset med sin mysiga trädgård. Några andra barn får springa i gräset och smaka av hallonen och vinbären. 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...