15 april 2011

Så blev det fredag och våren är verkligen här

Så blev det fredag igen. 

Det går fort just nu, både dagarna och våren. I går försvann den sista snögnuttan från trädgården och när jag åkte över bron i går så vart det helt öppet vatten. All is har försvunnit. 



Men den här tiden, innan det torkat upp, är inte så vacker. Blött och lerigt. Men snart är det så torrt att man, d.v.s. undertecknad, kan kratta. Inte så kul kanske, men det är som att klippa gräset. Enformigt, men ett sätt att meditera över livet, medan man låter krattan jobba fram det fina. Lite blåsor och trötta axlar, men en fin gräsmatta brukar bli belöningen.

Snart ska jag iväg till jobbet. Lite seg. Jobbade till 22 i går och jag är ingen kvällsmänniska. men jobbet blev bra och då är jag nöjd. I morgon blir det sovmorgon med låååång frukost. Då är livet gott.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...