22 april 2011

Glad Påsk!

Så blev det långfredag och påsken fortsätter. 

I går fick jag besök av en lite gullig påskkärring. Grannens dotter hade målat små fina påskkort. Lite godis blev det :-)

I dag kommer dottern och svärmor på besök. Härligt. Vi ska fira dottern som fyller år i dag. Den nya grillen kommer att göra debut. Det blir grillspett med olika tillbehör. Att grilla är verkligen vår och sommar. Vi tillhör inte dem som grillar i snödrivorna. Vet inte varför, har inte blivit så....

Utemöblerna kom fram på altanen i går och i dag är det mulet. :-( Men lite blått syns mellan skyarna, så man vet aldrig. Jag gillar verkligen att sitta på altanen och mysa med en kopp kaffe eller äta där med familjen. Att det bygget blev av var underbart. Vi utnyttjar den till max.

Så nu ska maten förberedas. Det blir en matig sallad till lunch.

Ha en trevlig avkopplande påsk och ta er tid med varandra. Jag ska ta mig tid med min härliga familj. 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...