4 april 2011

Brev med historia

Det är nästan samma väder som i går. Grått, dimmigt och några grader +. Men ser man det positivt: det är +grader och det är ett steg närmare våren. Yes!


I går gick jag igenom en hög med papper och brev, som vi hittade när vi städade och tömde föräldrarnas hus. Att läsa dem var en tidsresa av mått. Just de här pappren och breven var inte en behaglig läsning. De var från en svår tid. Jag var 17 och bodde inte hemma, utan redovisa mer. 

Det kröp i mig när jag läste en del. Hur illa behandlad jag blev. Hur ingen lyssnade. Hur bra omhändertagen av underbara människor och negligerad av andra, jag var. Den här tiden har format mig mycket. Att lita på människor är inte min styrka. Att göra det är ett evigt pågående arbete. Men nu är jag vuxen och kan svara för mig. Det kunde jag inte då...

1 kommentar:

Helena ROOM sa...

Jag tror många kan relatera till detta - på olika sätt.

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...