3 juni 2009


Bättre idag, gällande yrseln. Inte helt ok, men bättre.

Annars tänker jag ta upp det där med demokrati och förmånen att få rösta. För det är en förmån. En del säger att det är upp till var och en. Nej, det tycker faktiskt inte jag. Jag tycker att man har röstplikt. Rösta blankt om du inte var du ska lägga din röst, men RÖSTA!! När du röstar så röstar du inte bara på en person eller ett parti, du röstar för demokratin. Stora ord? Ja, det ÄR stort att kunna rösta. Slutpratat, GÅ OCH RÖSTA!

Sedan är det märkligt det att många klagar på EU, på beslut som tas där och på beslut som inte tas o.s.v. Men du, det blir inte bättre av att du inte röstar. Engagera dig, det gäller faktiskt din vardag, ditt liv. Du lever i Europa.

För övrigt anser jag att sommaren kan komma tillbaka....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...