1 februari 2010

Andras bloggar gör dagen


Länge sedan sist... Tiden har varit knapp och lusten, då tiden funnits, har inte funnits. Jag har bloggat ett tag (hade en blogg på ett annat ställe ett bra tag) så jag vet att bloggkoma infaller med ojämna mellanrum.

Dock håller jag mig inte ifrån bloggvärlden utan glädjer mig i att läsa andras bloggar. Vilka då? Alla möjliga. Jag har ett antal inrednings-/designbloggar som är en lisa för ögonen. Mycket vackra bilder, mindre med text.
Exempel: Min favorit: Room & Serve. En annan innehållsrik och vacker blogg: decor8.

Sedan har vi pysselbloggarna. Är en pysslare och handarbeta
re själv så jag letar gärna efter nya tips eller bara njuter av andras fina och intressanta arbeten.

Exempel: Dödergök (både stickning & personliga betraktelser). Pysseliten , en kvinna med oanade pysselide´er.

Till sist, men inte minst, läser jag personliga bloggar. De som delar med sig eller har en åsikt som de saluför. Jag behöver inte dela deras åsikt. Det är nyttigt att höra andras röster. Vidgar vyerna.
Exempel: herr M. Birro. Min favvis långt innan "Let´s dance". En dam med egen klang (som jag följt från början): Wollinskan aka Fotbollsfrun. Men bloggen som jag börjar dagen med är Vimmelmamman, Lotta Gray. Fastän jag trampat i cancerträsket själv läser jag den först och främst för att den är varm och personlig, utan att bli kladdig. Den ger andra stöd genom att vara ärlig.

Hoppas ni fått några nya favoriter. Om inte, finns det MÅNGA bra bloggar där ute som väntar på att bli lästa.

Ta hand om er!





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...