11 februari 2010

Schlagerrapport nr 2 - Favvisar

Schlagerfestivalen(/Eurovision Song Contest/Melodie Grand Prix) har varit ett favoritprogram lääääänge. Redan i unga år följde jag det slaviskt, ofta tillsammans med min mor som även hon var en fan. Men fråga mig inte om år dittan eller vinnare dattan, kalenderbitare har jag aldrig varit, jag går mer på känslan. Jag tänkte lista några favoriter genom åren.

En mycket stor favorit var, och är,
Željko Joksimović. Hans "Lane Moje" från 2006 är en all time high.






1989 sjöng Tommy Körberg "Stad
i ljus". Numera en klassiker.
1995 var det dags för Jan Johansen med fina "Tro på mig".
"Un banc, un arbre, une rue" sjungen av Severine, gav Monaco segern 1971. Me like...
Fortsätt
ning följer....







Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...