15 september 2010

Hade jag verkligen SÅ många gardiner?

Efter att vardagsrummet fick sina vita väggar så var det dags att möblera (tillbaka).

Jag började med gardinerna. Nytvättade skulle det strykas. Men de är många. (Hela långväggen har fönster & altandörrar i glas.) Stryka en gardin, hänga upp, stryka en gardin, hänga upp, stryka en gardin, hänga upp....puh! Men de kom upp till slut...alla.

Sedan var det dags att ställa tillbaka alla möbler, fast inte riktigt. Vi ska köpa bokhylla och vitrinskåp så det blev luckor där de ska stå. Det blir fint när det är klart. Nu ska vi bara hinna med Ikea....

För övrigt så skriver mina favoritbloggare så där eftertänksamt och bra, som de alltid gör. Bådas bloggar är en underbar blandning mellan vardag, glamour och medmänsklighet. Läs vintage (a love story) och underbaraclara.




(Skärmdump från vintage (a love story).

Now that the livingroom is painted it´s time to (re-)furnish. But some "holes" remaines. A bookshelf and a displaycase from Ikea is yet to be....

Please read my favoritebloggers: vintage ( a love story) and underbaraclara !



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...