20 april 2011

ESC - en högst personlig poängsättning

I går tittade jag på SVT:s "Inför Eurovision", där en panel går igenom bidragen till ESC i Dusseldorf.
Vad jag tyckte?
Gillade den nya panelen. Speciellt Andreas Johnson som var hälsosamt skeptiskt. (Han är en av mina favoriter annars också....)

Polen: 5 öronproppar. Inte bra någonstans.

Norge: 1 paraplydrink + ett brett leende. Me like, fast en femma är det inte. Men man blir glad och afrikansk musik går direkt in i hjärtat.

Albanien: Dam med pipa. Ja....det var väl allt.

Armenien: Dam utan pipa och en efterhängsen refräng som kan bli farlig. Annars...usch.

Turkiet: Har alltid varit mina favoriter i dessa sammanhang, men den här gången nådde de bara en bit på vägen.

Serbien: Ska föreställa 60-tal, men blev en soppa av diverse årgångar. Fast kanske....den får en lyssning till av mig.
Russia: Jag blir så trött på ryska testosterontyper som tror att just de är Guds gåva till...sig själv. Betyg 5 usch. Här har RedOne skrapat resterna....

Schweiz: Relax * 10. Kentvarning vilket inte är fel, men behöver en omlyssning av mig för att komma till sin rätt....tror jag.

Georgien: Ge sångerskan en ny låt och skippa resten. Många kockar ger en förfärlig soppa.

Finland: På grund av att den inte är utstuderad så får den 10 hjärtan av mig. Vi gillar egna initiativ. Hoppas den går långt.

Paradise Oscar, Finland

That´s all folks. Ny arbetsdag väntar, den sista den här veckan. Sedan väntar födelsedags- och påskfirande.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...