19 augusti 2012

Surt och ved

Någonting skjulaktigt ska upp bredvid lillstugan  på ön. Men, veden var ju travad precis där och flera träd stod i vägen. 

Rönnbären innan de repades
 
Vad göra? 1) Såga bort träden. Ett av dem var en rönn med mycket rönnbär. Jag plockade av en hel del och slängde i frysen. Rönnbär ska "frostnypas" innan de tillagas. I mitt fall blir det ge. Gott. :-)  2) Flytta vedtraven. Pust. Men nu är det gjort. 

Traven efter flytten. Känns i armarna...

Sedan blev det en välförtjänt grillmiddag ackompanjerad av ett glas rött...eller två. Gott och mysigt.

Söndag natt regnade som ?&%¤, men söndag visade ett bättre humör. Värme och en middag på altanen med hela familjen samlad. Gott och mysigt nr II.

...och nu är jag tillbaka i Östhammar för veckans jobb. Känns bra :-)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...