20 oktober 2012

Så blev det lördag....

...morgon och jag känner mig betydligt bättre. Inte helt ok, men bättre. 

Bra och härligt är att hela familjen, inklusive kära svärmor, är hemma. Snart kommer de upp till frukost och sedan bär det av till ön. Det är den sedvanliga avslutnings-/stängar-helgen. Nu blir det mer en eldnings- och undanplockningshelg, eftersom vi kommer att vara där ute så länge det fungerar. 

Vi har plockat ihop en rejäl hög att elda och mer ska på. Gamla trädgårdsmöbler, vi ska såga ner småträn och ansa buskar. (Vi och vi, jag gör nog inte lika många knop som de andra pga inte-så-pigg-kropp...) Sedan blir det sedvanlig (hemlagad) ärtsoppslunch vänligen ackompanjerad av varm punch. Mumma. Sedan mer jobb och dagen avslutas med grillning. Jepp. Storgrillen får tjänstgöra, oavsett årstid i vår familj. Grillat är mumma. Så är det. Livet är gött.

Några bilder från förra årets avslutnings-/stängar-helg:



Varm punch...mmm

Kan vi hoppas på samma fina väder....snälla

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...