13 oktober 2012

Brrrr...igen

Så är jag hemma-hemma över helgen. Solen lyser på en frostig gräsmatta och isen har bänkat sig över lyktan på trappan.




Klockan är kvart i nio och frosten ligger fortfarande kvar. Ska det bli vinter nu? Jag har inte frusit så mycket, som jag gjort den senaste veckan, på mycket länge. Jag får ta fram vinterjackorna. Ok, det är väl bara att bita i det sura äpplet, acceptera och klä sig därefter. Men snön får nog vänta....tills första advent, eller?

Flaggan hänger froststel mot den klara hösthimlen.
 
I dag åker vi ut till ön och fortsätter jobba på stugan. Nu ligger den ute till försäljning. Kommer att kännas konstigt när den försvinner ur familjen. men vi måste reducera husantalet. Räcker utmärkt med två ställen, hemma-hemma och lantstället.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...