26 januari 2013

Ups...där gick en vecka

Tiden springer iväg. Det har gått  en vecka sedan den underbara soliga vinterhelgen.Veckan var jobba, äta, sova...i repetetiva omtag. Tråkigt? Nä, jag trivs med jobbet. Men trött, trött har jag varit och jag har inte varit ensam om det. Förkylningar florerar. Men....det är ljust när jag slutar jobbet om dagarna! Härligt är det. Det finns hopp om ljusare tider, trots att det varit -18 i veckan....

Nu är jag hemma och har bakat kanelsnurror. Vi ska ha en hopp-och-lek helg nästa helg, på ön, med ett gäng vänner. Varm choklad med vispgrädde,  pulkarace, grillning, bastubad. You get the picture? Ska bli så kul.:-)

Men nu är det soffhäng med lite konståkning (heja Alexander Majarov, Sverige...du gjorde ditt livs åk), lite film och lite surf. Sedan blir de middag med stek (står på spisen ) med sås och potatis, klassiker. Inga bilder blev det någonstans, så jag kör några vitaminpiller från förra helgen.






Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...