11 april 2014

101. En blogg som är olik din men som du gillar / 102. Bra & Dåligt i Bloggvärlden



 Veckans tema:Bloggare


101. Länka en blogg som är olik din men som du gillar

Det finns ju många bloggar som är olik min. Jag är ju ingen inredningsblogg  (ja, det är kul med inredning, men det är inte högst upp på listan), ingen matblogg (jag gillar både att äta och laga mat, men foto den....nä), ingen modeblogg (ingen kommentar). Så det blir en som är.....bara underbart bra. Tipsat om den förr, men vi kör igen :-)


102. Bra & Dåligt i Bloggvärlden


Dåligt

Jag har ju skrivit om en del av dissen i ett tidigare inlägg:

"Jag gillar inredningsbloggar. Det är kul att se vackra miljöer. Men nu blir det alltmer mycket samma-samma. Samma inredningar som åker runt, samma designnyheter som åker runt. 
Det är mycket ängslighet i bloggvärlden. Alla måste han rutiga mattor, Dagg-vas eller vad det nu är som är inne."
Vasen Dagg är t.ex. extremt överrepresenterad i inredningsbloggar. ALLA visar den. Ja, den är vacker, men det finns andra vackra vaser. Tro mig!
När vi ändå pratar design. "Jag har plånboken att köpa alla dessa dyra inredningsprylar"-bloggar är.......sååååååååååååå tröttsamma. Ja, ni har pengar. Nej, vi vill inte veta det.

Bra
Bloggar som är personliga, men inte kletigt personliga, utan mer på ett allmängiltigt mänskligt sätt, är mina favoriter. En favorit som jag skrivit om tidigare: Livet i Grundtjärn.

En annan: Pozy gets cozy. Underbar ton, underbara bilder från familj och arbete.

 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...