26 april 2014



Veckans tema:Framtiden
Jag tar hela vecka 17 i bloggutmaning365 i ett svep och nu gällde det tankar om framtiden.

Har du några planer för framtiden?

Ja, jag har planer för framtiden. 
Jag har ju passerat livets middagshöjd, som det så vack….konstigt heter, och då kanske planerna inte är så storslagna längre. För mig så har det funnits tider där planen var att klara av en timme i taget, så nu är ibland en månad en evighet. 
 Men planer finns, längre bort än en månad, och de är på det personliga planet. Jo, jag vill också ha fred i världen, men den börjar också på det personliga planet. 
Vad är då planen? Att ta hand om mig själv. Varje dag. Lyckas inte alltid, men den rullar i alla fall. Gott så. Omgruppering sker med jämna mellanrum ;-)

 Hur tror du samhället ser ut om 20 år?

Jag hoppas att det är ett mänskligare samhälle där ingen unge får gå hungrig till sängs och människor bryr sig. 
Men det har å andra sidan människan önskat sig så länge hon har funnits och det har ju inte blivit sant. Det kanske är så att det inte hjälper att bara önska?


Ju äldre man blir desto bättre blir livet, eller?

Jepp. Ja. Absolut.
Man tappar mycket av det som stod i vägen när man var yngre.
Det är inte kul att vara i tonåren, fy för den lede. Skulle aldrig vilja uppleva det igen…

 Om du grävde ner en tidskapsel idag, vad skulle du lägga i den?

En klon av Nelson Mandela. 
Han kan förmedla att människan kan ändra sig, att det aldrig är försent och att våld inte är en lösning.

En blogg / person du hoppas få följa i många år till
Underbara Clara är en klok kvinna som jag hoppas får fortsätta att sprida sina åsikter (fast jag inte alltid håller med)

Vad gäller hiss & Diss för Framtiden...
...så blir svaret fortfarande ett mänskligare samhälle....men....

5 saker du tror kommer vara annorlunda om 50 år
Svaret har du ovan...men hoppas kan man ju alltid.

Källa Pinterest


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...