8 juni 2014

Ljuvliga pingsthelg

Det har varit en ljuvlig pingsthelg. Vädret har visat sig från den bästa sidan, soligt och varmt. Mannen och jag tillbringade den på ön och när vi satt på bryggan på fredagskvällen och det fortfarande var varmt, då kändes att nu är det sommar. Att sitta på bryggan och må gott är det goda livet.

Nu var det ju inte bara brygghäng, mannen har jobbat hårt med att gräva för elledningen till vår nya bod. Han fick hänga på spaden och ta vätskepauser med jämn mellanrum. Hårt i becken och varmt.... Men det kommer bli jätte bra när det blir klart.




Någon som blev klart var min första pallkrageodling. Nu lade jag i markduk, hinkade i jord och gödslade. Sedan var det dags att så morötter, dill och sockerärtor. jag var ju lite överoptimistisk och trodde att jag kunde få plats med basilika också. Men så var inte fallet utan den fick snält sås i svärmors fina gamla kopparkrukor. Nu återstår att se om det blir något som spirar i pallkragen och krukorna. Jag är ju inte känd för att ha gröna fingrar precis.....



Nu blommar det fantastiskt. Pionerna håller på att slå ut, liljorna står stolta och de sena tulpanerna slåss med de gammaldags härligt doftande rosorna om uppmärksamheten.








Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...