9 juni 2014

Så blev det vecka 24 och temat var sport

Vecka 24:s tema:För 5 år sedan



...så tar vi vecka 24 i ett svep i Bloggutmaning365.

Är det viktigt för dig att hänga med i hur det går för ditt favoritland i olika sporter?
Mitt favoritland är mitt hemland Sverige och ja, vissa sporter är kul att ha koll på. Speciellt vid stora mästerskap som OS och VM.

Håller du på med någon sport?
*Tittar bort och visslar*

Vad tycker du om att idrottsmänniskor tjänar mycket mer pengar än människor som jobbar med att rädda liv?
Jag är ambivalent där. En sjuksköterska jobbar hela sitt liv (förhoppningsvis orkar hen det), men en atlet har en mycket kort karriär och fördelat på åren så blir det ju mindre. Sedan ser jag de bästa atleterna som underhållare/artister och de brukar ju inte vara lågavlönade…..i alla fall inte de största.

Sedan är ju frågan ställd om högavlönade idrottsmän, för de flesta idrottande kvinnor tjänar nada/ mycket litet/ får betala själv.

Om du fick säga något till en idrottsman / kvinna - vad skulle du säga och till vem?
”Tack! Ingmar Stenmark för all underhållning och nagelbitning genom åren!”

Länka ett plagg du gärna skulle sporta i

 
Vandra i regnet i McKinley´s regnställ


Hiss och Diss - Idrott i skolan
Diss: Uppropet för mer idrott i skolan är så rätt. Barn rör sig alldeles för lite. De behöver grundlägga en god hälsa tidigt, både i och utanför skolan.

Hiss: bra idrottslärare, som ger mer än nog av sig själva.

5 sporter du tycker om att titta på
På VM- och OS-nivå:
Friidrott
Hockey
Fotboll

På nationell nivå:
Bandy, på is, finalen.

In real life:
Båtracing

En av sonens tävlingar under hans sista (?) säsong

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...