6 oktober 2014

Bloggutmaning365 Vecka 41 TV-serier



Tycker du det är intressant att prata med andra människor om tv-serier du gillar?
Både och. 
De flesta ser på serier på Netflix och andra webbaserade siter och undertecknad har inte tecknat sig för det…ännu. Men man kan väl alltid prata om ”Idol”, ”Hela Sverige bakar” eller? Fast ”Downtown Abbey” går hem i alla läger, har jag märkt.

Finns det något du stör dig på i tv-serier?
Usla skådespelare och dålig research.

Följer du någon dokusåpa?
Nej. Men det gjorde jag förr. ”Glamour” var en följeslagare under 80-talet. Jepp, samma serie går ännu…ännu…ännu…

Om du fick vara en karaktär ur en tvserie, vem vill du vara?
Countess of Grantham (farmodern i ”Downtown Abbey”), spelad av underbara Maggie Smith.


Länka en favoritscen ur en tv-serie
"Medecine Woman" eller som den hette i Sverige "Doktor Quinn", var en favorit, både hos min dotter och undertecknad. Favoritavsnittet är när Sully och Micaela gifter sig. Ääääntligen. Romantik på hög nivå. 



Hiss & Diss – Tv-serier
Diss är ju att du lätt blir fast…och det betyder inte att serien är bra, tro mig.

Hiss är att det nu finns högkvalitativa tv-serier, i klass med de bästa filmerna på bio.
"Bron" är ett lysande exempel på detta. Det finns en anledning till världssuccén.

5 tv-serier du avfärdat genom att bara titta på omslaget, hört namnet eller sett en kort sekvens ur

Pass. Tycke och smak är en svår sak....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...